Het 74e Bachconcert

15 februari 2020 @ 20:00 - 22:00

Op zaterdagavond 15 februari (aanvang 20.00 uur) aanstaande hoopt musicus Paul Kieviet – met medewerking van zoon Auke – te concerteren in de Hervormde Kerk te Middelharnis – op de Erard-vleugel en het Leeflang-hoofdorgel – onder het thema “Sprankelende Barok”. Het programma cirkelt rond de luisterrijke persoon Johann Sebastian Bach, die zelf vertegenwoordigd is met zijn Tweede Orkestsuite en een concerto naar Vivaldi. Het concert bestaat verder uit composities van tijdgenoten voor wie Bach zelf veel waardering had: Nicolaus Bruhns, Johann Ludwig Krebs en Johann Kuhnau. In die zin is dit dan ook het 74e Bachconcert. Na het vorige concert, met de diepzinnige koralen uit de “grote Orgelmis”, dit keer een “zonnig”, lichtvoetig Barokconcert. Een programma met verrassende tegenstellingen.

15 februari 2020

Paul Kieviet