Cursus Geestelijke Vorming

15 oktober 2020 @ 19:45 - 22:00

- €3,50

Het komende seizoen gaat de vernieuwde cursus geestelijke vorming van start. Afgelopen winter hebben er gesprekken plaatsgevonden tussen de beide stuurgroepen.Deze hebben plaatsgevonden in goede harmonie. Uiteindelijk is besloten samen te gaan.Een peiling onder onze bezoekers wees uit dat het overgrote deel van harte met een fusie instemde. De coronacrisis heeft er in het voorjaar toe geleid dat nog niet alle gesprekken konden worden afgerond. Toch is er na telefonisch overleg toe besloten het programma in te vullen. Wel is voor de zekerheid besloten pas in oktober te starten inde hoop dat tegen die tijd alle beperkende maatregelen zijn opgeheven. Het seizoen loopt daarom ook een maand langer door. De vernieuwde stuurgroep doet een dringend beroep op u opnieuw deze avonden te bezoeken. Juist in onze tijd is het van uitermate groot belang om ons te bezinnen op allerlei aspecten van het christelijk geloof. Het gevaar is immers zo groot dat we ons slechts door gevoel en emotie laten leiden. Kennis van het christelijk geloof is juist in onze tijd van niet te overschatten belang. Laten we ook pogen ondanks alle verdrietige dingen die er in het verleden gepasseerd zijn elkaarvast te houden. We leven immers in een tijd dat de kerken steeds meer naar de randvan de samenleving worden gedrukt. Daarom hebben zij elkaar meer dan ooit nodig. De avonden worden gehouden in de Rehobothkerk. Let u erop dat de dag veranderd is.Voortaan niet meer op maandag- , maar op donderdagavond. Vanuit de PKN, de HHK en de CGK zijn ieder twee sprekers gevraagd. De avonden vangen ook dit seizoen om 19.45 aan. Het cursusgeld bedraagt € 15.– voor de gehele cursus, of € 3.50 per avond, inclusief koffie en excerpt van de lezing.

15 oktober 2020:

Ds. M. K. de Wilde, Sommelsdijk, Thema: ‘Het gezag van de Heilige Schrift ‘

In verband met de ontwikkelingen met het coronavirus, kan deze avond aankomende donderdag niet bezocht worden. Wel is de lezing te volgen via de livestream, zie onderstaande link. Vragen tijdens de avond kunnen per chat gesteld worden. Tevens zullen we het rekeningnummer in beeld brengen om zodoende de het cursusgeld wel te mogen ontvangen.

26 november 2020:

Prof. Dr. W. de Vries, Wageningen, Thema: ‘Evolutie, wat is het bewijs en wat is in het geding’

14 januari 2021

Dr. C. P. de Boer, Sliedrecht, Thema: ‘75 jaar na Auschwitz, waar staan we en hoe gaan we verder?’

11 februari 2021

Ds. J. M. J. Kieviet, Renswoude, Thema: ‘Was de afscheiding een vergissing?’

18 maart 2021

Dr. P. C. Hoek, Middelharnis, Thema: ‘De soevereiniteit van God’

15 april 2020

Ds. W. Meijer, Tholen, Thema: ‘De val van Babylon’ n.a.v. Openbaring 17-19

Alle data onder het voorbehoud van Jacobus

15 oktober 2020